© Domas Rimeika

PAREMTA ANTONO ČECHOVO „TRIJŲ SESERŲ“ TREČIOJO VEIKSMO MOTYVAIS

 

Fragmentas

IDĖJA, KOMPOZICIJA, PASTATYMAS: Dmitry Krymov
SCENOGRAFĖ: Irina Komissarova
ŠVIESŲ DAILININKAS: Eugenijus Sabaliauskas
GARSO REŽISIERIUS: Edvinas Vasiljevas
VAIZDO PROJEKCIJŲ MENINIS PASTATYMAS: Artūras Lepiochinas
VERTĖJAS: Gintaras Grajauskas
SCENOGRAFĖS ASISTENTĖ: Anna Titova-Tubash
REŽISIERIAUS ASISTENTAI: Alius Veverskis, Marius Pažereckas ir Artūras Lepiochinas
PRODIUSERĖ: Inna Krymova
VAIDINA: Samanta Pinaitytė, Darius Meškauskas, Regina Šaltenytė, Toma Gailiutė, Sigutė Gaudušytė, Digna Kulionytė, Jonas Baranauskas, Mikalojus Urbonas, Jonas Viršilas, Artūras Lepiochinas, Karolis Maiskis
SCENOJE DIRBA: Antanas Razgauskis, Zigmas Tarlovas, Darius Matevičius, Linas Bagdonas, Rokas Tomaševičius, Dovydas Tertelis, Paulius Aleknavičius, Rytis Veverskis

PREMJERA: 2023 m. kovo 21 d.

TRUKMĖ: 1 val. 30 min.

 

LAIKAS: rugsėjo 23 d. | 19:30
VIETA: Klaipėdos dramos teatras
KALBA: lietuvių su anglų k. subtitrais

Lietuvos teatro vitrinos naujienomis dalinasi LRT

***

Režisierius Dmitrijus Krymovas sako: „Mūsų spektaklis vadinasi „Fragmentas“. Tai fragmentas iš A. Čechovo pjesės „Trys seserys“, trečiojo veiksmo pradžia – naktinis gaisras. Centre, tarsi po padidinamuoju stiklu, Olga, vyriausia iš trijų seserų. Šiame dramatiškame kūrinyje – nervas, baimė, nuojauta ir kova. Kova beviltiška ir galbūt nelabai sėkminga, kaip ir visi A. Čechovo herojų, taip pat ir Olgos, bandymai nugalėti likimą, kuris neleidžia jiems išsaugoti vyšnių sodo, tapti rašytoju ar išvykti į Maskvą. Jie pasmerkti žlugti. Lieka tik potraukis vienas kitam, kančia ir vienatvė. A. Čechovui apskritai rūpi ne rezultatas, o pats bandymas, ir būtent tuo jo personažai mums artimi ir brangūs.

O dėl galinčio kilti klausimo, kodėl nestačiau nuostabios pjesės „Trys seserys“, turiu tokį pastebėjimą – kartą atkreipiau dėmesį, jog stovint priešais kokį nors garsų paveikslą man įdomu įsižiūrėti į jo dalis, gal net labiau nei į visą paveikslą, įsižiūrėti į pačias mažiausias jo daleles, kad ten, tarsi vandens lašelyje, aptikčiau dailininko portretą ir individualumą. Tai savotiškas žaidimas. Teatrinis žaidimas. O kadangi, mano manymu, A. Čechovas nėra vangus ir apatiškas, o labai energingas, ryškus ir net nuožmus, ugnies scena kuo puikiausiai tinka mano žaidimui. Tereikia atsipalaiduoti ir žiūrėti. Ir galbūt jūs užjausite ir pamilsite šiuos labai atpažįstamus žmones, negalinčius deramai apsaugoti savęs, savo meilės ir savo namų.“

 

***

Režisierius, dramaturgas ir scenografas Dmitrijus Krymovas karjerą teatre pradėjo kaip scenografijos tapytojas. Sceną jis apipavidalino daugiau nei 100 spektaklių, tarp jų – ir savo tėvo Anatolijaus Efroso. Netikėtai metęs darbą teatre, D. Krymovas tapė ir kūrė grafiką, o po dešimtmečio sugrįžo į teatrą mokyti būsimųjų scenografų. Dirbdamas su jais ir pradėjo režisuoti. Dėl pasipriešinimo invazijai į Ukrainą menininkas šiuo metu yra nepageidaujamas Rusijoje ir gyvena JAV.

 

Bilietai