Anton Čechov

Žuvėdra

Seagull

DRAMATURIJA: Anton Čechov

REŽISIERIUS: Jokūbas Brazys

SCENOGRAFIJA: Jokūbas Brazys
KOSTIUMŲ DAILININKĖ: Karolina Fiodoravaitė
KOMPOZITORIUS: Mantas Mockus
ŠVIESŲ DAILININKAS: Mykolas Olšauskas

Pjesę iš rusų kalbos vertė Sigitas Parulskis
PRODIUSERIS – OKT / Vilniaus miesto teatras


VAIDINA: Domantas Starkauskas, Sofija Gedgaudaitė, Gerda Čiuraitė, Džiugas Gvozdzinskas, Digna Kulionytė, Augustė Šimulynaitė, Džiugas Grinys, Karolis Norvilas, Audrius Antanavičius, Aurelijus Pocius

 

TRUKMĖ: 3 val. 50 min (dviejų dalių)

PREMJERA: 2022 m. kovo 18 d.

SPEKTAKLIO KALBA: lietuvių kalba su angliškais titrais

REKOMENDUOJAMAS AMŽIUS: 18+

LAIKAS: rugsėjo 22 d. 12 val.
VIETA: OKT Studija (Ašmenos g. 8, Vilnius)

APIE

„Žuvėdra“ gimė iš vieno aktorių kurso kūrybinių eksperimentų. Nuo pat spektaklio pradžios norom nenorom pasijunti kaip nedidelės jaunųjų grupės narys, susilieji su ta grupe, priartėji prie jų tarsi bendrabučio kaimynas. Šis spektaklis ypatingas tuo, kad jame pagrindinis visas įmanomas patirtis įkūnijantis veikėjas yra visa aktorių grupė, kuri veikia kaip milžiniškas jaunos energijos variklis, terpė, kurioje vieno personažo veiksmai uždega kitą. Visas spektaklis – tarsi ant sūpynių: tarp visiško susiliejimo su apnuogintu (tiesiogine šio žodžio prasme) veiksmu scenoje ir atsiribojimo, atsitraukimo, kai kalbama. O viduryje tų sūpynių – tyla, spengianti tyla, kuri ir kuria įspūdį, kad paskendai kolektyvinio sapno atmosferoje. Tyla, kurios metu visas tas energijos kamuolys priartėja prie žiūrovo ir pasirodo visa užburiančia galia.

 

Nors dalyvauji pojūčius įaudrinančiame eksperimente, tačiau išgirsti kiekvieną Čechovo parašytą žodį ir supranti, kad ši pjesė parašyta dabarčiai, kad ji skirta tau. Pajunti „Žuvėdros“ teksto metafiziką, kurios stiprumas neblėsta, kaip neblėsta ir įkaitusių aistrų tarpusavio kova, nuolatinis meilės ir kūrybos šaltinio ieškojimas. Tai, kas pjesėje buvo kalbama apie draskančias aistras, kūrybinius ieškojimus, kintantį laiką, ateities pranašystes ir išsipildymus, spektaklis leidžia pajusti kūnu. Pasirinkti geresnio su praeitimi atsisveikinančio ir ateitį sveikinančio vaizdinio šis režisierius ir jo aktoriai negalėjo.

 

JOKŪBAS BRAZYS

Jokūbas Brazys – jaunosios kartos teatro režisierius, Oskaro Koršunovo mokinys, jau sukūręs spektaklius pagal Moliere’o pjesę „Mizantropas“ ir Williamo Shakespeare’o pjesę „Makbetas“. „Žuvėdra“ yra trečias režisieriaus spektaklis. Jokūbas Brazys bendradarbiavo su keletu tarptautinių festivalių: “Face Theatre Festival” Budapešte (Vengrija), “Volta On Line” Vilniuje (Lietuva), “Theatre Olympics 2019” Sankt Peterburge (Rusija). Jaunas režisierius dirbo savo mokytojo Oskaro Koršunovo asistentu (statant Rimanto Kmitos „Remygą“ Valstybiniame Šiaulių dramos teatre ir Williamo Shakespeare’o „Otelą“ OKT/Vilniaus miesto teatre). Pasak Oskaro Koršunovo, Jokūbas Brazys jau dabar kuria savitą teatrinę kalbą.

 

OKT / VILNIAUS MIESTO TEATRAS

1998 m. režisierius Oskaras Koršunovas kartu bendraminčiais įkūrė nepriklausomą teatrą, vadinamą Oskaro Koršunovo teatru (OKT). Padedamas kviestinių režisierių iš Lietuvos ir viso pasaulio, Koršunovas, sukūrė tvirtą repertuarą, apimantį tiek šiuolaikines dramas, tiek klasikinę dramaturgiją, vadovaudamasis principu klasikinius kūrinius scenoje perteikti kaip šiuolaikinę dramaturgiją, o šiuolaikinę dramą – kaip klasiką. Režisieriaus nuomone, šiuolaikinis teatras turi atspindėti šiandieną, o kartais, net užbėgdamas už akių, prognozuoti ateitį ir veikti kaip įspėjimas. Šiandien OKT repertuare – didelė dalis režisieriaus studentų spektaklių ir stipriausi paties Koršunovo darbai. 2008 m., pastačius „Hamletą“, prasidėjo naujas režisieriaus ir jo teatro laboratorinis etapas, kuriame svarbu tapo nebe rezultatas, o pats procesas, savęs, kaip režisieriaus, aktorių, žmonių tyrinėjimas ir atsakymo į tą amžiną klausimą „Kas aš esu?“ paieškos. Tai ryškiausia spektakliuose „Hamletas“, „Dugnas“ ir „Žuvėdra“. OKT taip pat bene daugiausiai užsienyje gastroliuojantis teatras, kurio kelionės driekėsi nuo Australijos iki Pietų Korėjos, nuo Japonijos iki Argentinos teatrų scenų.

 

Lietuvos teatro vitrinos energiją palaiko

 

Bilietai