© Laura Vansevičienė

Žmogus iš žuvies

REŽISIERĖ: Eglė Švedkauskaitė

DRAMATURGĖ: Asia Vološina

REŽISIERIAUS ASISTENTĖ: Justina Mykolaitytė

VERTĖJAS: Marius Burokas

DAILININKĖ: Ona Juciūtė

ŠVIESŲ DAILININKAS: Julius Kuršis

KOMPOZITORĖ: Agnė Matulevičiūtė

 

VAIDINA: Matas Dirginčius, Ieva Kaniušaitė, Aleksas Kazanavičius, Viktorija Kuodytė, Simonas Storpirštis, Asta Zacharovaitė

 

PRODIUSERIS: Valstybinis jaunimo teatras

KOPRODIUSERIS: Volksbühne Berlin

 

TRUKMĖ: 1 val. 35 min. (vienos dalies)

PREMJERA: 2020 m. sausio 7 d.

SPEKTAKLIO KALBA: lietuvių su angliškais titrais

REKOMENDUOJAMAS AMŽIUS: 14+

LAIKAS: rugsėjo 23 d. 19 val.
VIETA: Valstybinis jaunimo teatras, Mažoji salė (Arklių g. 5, Vilnius)

 

DĖMESIO! Į renginį žiūrovai bus priimami tik su Galimybių pasu, kurį galima gauti www.gpasas.lt arba žiūrovai, turintys Europos Žaliąjį pasą.

 

Kamerinis, intymus, pjesės skaitymus savo forma primenantis spektaklis „Žmogus iš žuvies“ parodo prieštaringą šiuolaikinio inteligento būseną, kalba apie vidinį ir išorinį jo marginalizavimą, atsiribojimą, nerimą. Spektaklio veikėjai šnekasi apie mėgstamus rašytojus, kultūrą, padėtį savo šalyje, taip pat kiekvienas jų išgyvena asmeninę mikrodramą. Spektaklis atskleidžia skaitančių, mąstančių ir diskutuojančių žmonių silpnybes ir stiprybes bei jų vis labiau nematomą gyvenimą, stumiamą į paraštes.

Ieva Tumanovičiūtė, lietuviškos programos sudarytoja

 

Pirmą kartą Lietuvoje pristatoma viena ryškiausių šiandieninės Rusijos jaunosios kartos dramaturgių Asia Vološina. Jos pjesė „Žmogus iš žuvies“ parašyta 2016 m. ir įtraukta į debiutinį pjesių rinkinį „Miršta choras. Keturios pjesės apie Rusiją“ (2018). Pjesės premjera įvyko Maskvos dailės teatre (MCHAT) 2018-aisiais. Režisieriaus Jurijaus Butusovo spektaklis tapo vienu iš Rusijos teatro sezono įvykių. Šiandien A. Vološinos pjesės statomos didžiuosiuose Maskvos, Sankt Peterburgo bei kitų Rusijos miestų teatruose, verčiamos į užsienio kalbas.

 

„Nenoriu kalbėti apie vieną atvejį, noriu kalbėti apie Rusijos mirtį ir metafizinius dalykus, keisčiausias hipotezes ir galimybes. Noriu kalbėti apie susinaikinimą ir apie tai, kiek tai gali tęstis.“ – taip dramaturgė Asia Vološina apibūdina savo kūrybą. Jos pjesėse šiuolaikinės Rusijos realijos susipina su priešrevoliucine istorine atmintimi, o personažų kalboje skamba aliuzijos į Osipo Mandelštamo, Josifo Brodskio kūrybą… Iš bendraamžių rusų literatų A.Vološina išsiskiria tiek iki kraštutinumo apnuoginta tekstų intonacija, tiek kūryboje reflektuojamu kultūros bagažu. Jos herojai – idealistai, jaučiantys esą svetimšaliai savo gimtinėje. Jie karštligiškai ieško savęs tarp nebeegzistuojančios praeities ir nepakeliamos dabarties. Jie siekia atrasti ryšį su tėvyne, su kitu žmogumi, bet lieka vieniši su prisiminimais apie prarastą rojų, kaip tą sniegą Karvannaja gatvėje, atkeliavusį iš Michailo Bulgakovo kūrybos…

 

Eglė Švedkauskaitė 2018 m. baigė režisūros studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, tačiau dar studijuodama debiutavo Lietuvos rusų dramos teatro jaunųjų scenoje, kur pristatė savo diplominį spektaklį „Heda Gabler“ (2017) pagal Henriką Ibseną. Savo antrajam spektakliui pasirinko ironišką visuomenės kritiką ir Dorotos Masłowskos pjesę „Mums viskas gerai“. 2018 m. ką tik studijas baigusi režisierė Spolete vykstančio „Festival dei Due Mondi“ konkursinėje programoje „Jaunasis Europos teatras“ (Young European Theatre) apdovanota pirmuoju prizu už spektaklio eskizą „I dreamt that somebody called me darling“ pagal Haroldo Pinterio pjesę „Iš pelenų į pelenus“. 2020 m. Jaunimo teatre, dalyvaudama jaunųjų kūrėjų platformoje „Black Box“, pristatė spektaklį pagal Asios Vološinos pjesę „Žmogus iš žuvies“.

Bilietai