© Martynas Aleksa

KORPORATYVINĖ DISTOPIJA / PROBIOTINĖ EKOTOPIJA BALSAMS

Puikus naujas kūnas

SCENARIJAUS IR VEIKSMO AUTORIUS: Žygimantas Kudirka
MUZIKOS IR VEIKSMO AUTORIUS: Arturas Bumšteinas
VEIKSMO ASISTENTĖ: Giedrė Kriaučionytė
CHORMEISTERIS: Algimantas Kriūnas
KOSTIUMŲ DAILININKAS: Juozas Valenta
GRAFINIO DIZAINO AUTORIUS: Mindaugas Gavrilovas|
VJ: Vytautas Narbutas
ŠVIESŲ DAILININKAS: Julius Kuršis
GARSO REŽISIERIUS: Ignas Juzokas
PRODIUSERIS:„Menų spaustuvė“
ATLIKĖJAI: valstybinio ansamblio „Lietuva“ choras – Ilona Pliavgo, Viktorija Šedbaraitė, Rima Žukauskienė, Laura Stančikaitė, Irena Kerulienė, Gintarė Kulikauskytė, Daiva Čepulionienė, Estera Paukštytė-Penkaitienė, Saulius Vasiliauskis, Zenius Sakalauskas, Osvaldas Petraška, Ramūnas Juknevičius, Donatas Kaikaris, Rokas Jasikas

PREMJERA: 2022 m. spalio 19 d., Menų spaustuvė, VIII Šiuolaikinės operos festivalis NOA
TRUKMĖ: 1 val.

 

LAIKAS: rugsėjo 22 d. | 18:00
VIETA: Menų spaustuvė
KALBA: lietuvių su anglų k. subtitrais

Lietuvos teatro vitrinos naujienomis dalinasi LRT

***

„Puikus naujas kūnas“ – netikėtas dviejų ekscentrikų, kompozitoriaus Arturo Bumšteino ir menininko Žygimanto Kudirkos, bendradarbiavimo rezultatas.

Tai socialinę kritiką, mokslinę fantastiką bei absurdo žanrą sujungianti korporatyvinė distopija balsams apie visais laikais problemišką žmogaus santykį su savo paties kūnu. Įvairiausių industrijų kuriamos iliuzijos kelia nepagrįstus lūkesčius, kaip turėtume atrodyti, o socialiniuose tinkluose savo kūną lyginame su daugybe kitų. Paradoksalu, bet dažnai trokštame prilygti apskritai neegzistuojantiems, skaitmeniniu būdu retušuotiems atvaizdams.

Nesijaudinkite. Korporatyvinė distopija atskleis naująją technologiją, įgalinančią persikelti į kitą (kito?) kūną. Hipnotiškos daugiabalsės sutartinės – tarsi anestetikas besigulant po „grožio peiliu“, panardinsiantis į gilios narkozės iššaukiamą sapną. Regėsite galbūt ir pranašišką viziją, kurioje ateities žmonija galiausiai randa būdų išsliuogti iš vis netenkinančių savų biologinių kūnų ir įsitaisyti „puikius naujus“.

Atrodo, kad tai yra pažadėtas rojus, kur sielos sklendžia laisvai ir įgyja visas norimas formas. Tapote sportiniu motociklu ir jaučiatės kur kas sportiškesnis? Persikūnijote į oro drėkintuvą ir jūsų esybė prisipildė harmoningos ramybės? Virtusios netikėčiausiais daiktais ar prietaisais, sielos švenčia išsilaisvinimą iš senojo kūno ir sutartinėmis apdainuoja naują būtį. Iš pirmo žvilgsnio tai – nesibaigianti puikių naujų kūnų garbinimo šventė. O vis dėlto, kas paskatino išsižadėti to unikalaus, kone stebuklingo biologinio kūno, kuris geba pats užgydyti žaizdas ir suauginti kaulus?

 

***

Komponuoti muziką pradėjęs dar paauglystėje, į scenos menus Arturas Bumšteinas pasuko kur kas vėliau. Vienas pirmųjų jo darbų, sulaukusių didesnio teatralų dėmesio, buvo „Blogi orai“ (2017, „Operomanija“) – performatyvus garso meno kūrinys, kuriame pasitelktos Ernesto Volodzkos rekonstruotos triukšmo mašinos, naudotos baroko teatre. Tarp žinomiausių šio autoriaus darbų teatre – garso spektaklis „Olympian Machine“ (2018, „Operomanija“), muzikinis teatro kūrinys „Urbančičiaus metodas“ (2020, Valstybinis jaunimo teatras), su menininku Žygimantu Kudirka sukurta korporatyvinė distopija / probiotinė ekotopija balsams „Puikus naujas kūnas“ (2022, „Operomanija“). Kompozitorius teatre dirba ne tik kaip savarankiškų scenos kūrinių, bet ir kaip muzikos spektakliams autorius.

Žygimantas Kudirka – rašytojas, menininkas, atlikėjas. Jo kūriniai dažnai įgauna netikėtus pavidalus: alternatyvios realybės audiogidų, automobilio salonui skirtų radijo pjesių, įsilaužimų į viešas informavimo priemones ar interaktyvių sprendimų, kai skaitytojas arba klausytojas išbaigti kūrinį turi pats. Šis autorius yra išleidęs interaktyvios poezijos knygą, septynis muzikos albumus, atlikęs šimtus pasirodymų Lietuvoje ir visame pasaulyje, kuria darbus bei performansus šiuolaikinio meno lauke.

 

***

„Puikiame naujame kūne“ Bumšteinas ir Kudirka grakščiu humoru taikliai suprojektuoja distopinę viziją, kurioje robotai-humanoidai, jeigu tik panorėsime, ir bus tos geriausios mūsų pačių versijos, bei leidžia pasvajoti apie savo kaip oro kondicionieriaus ar indaplovės egzistenciją. Ir kaip tikri reklamos agentai pažada kaip tik tai, ko iš esmės visi labiausiai trokštame – susikurti patvaresnę, gražesnę ir laimingesnę savo pačių būtį.

Rima Jūraitė, Krantai

***

„Puikus naujas kūnas“ – mokslinę fantastiką ir absurdo žanrą sujungiantis darbas, kuriame nuskamba aštri socialinė kritika. Į kūrybinį procesą pakvietę prisijungti valstybinio ansamblio „Lietuva“ chorą, autoriai permąsto sutartines. <…> Viena vertus, nors kartą girdėjęs sutartines, žiūrovas pripažins, kad „Puikiame naujame kūne“ jų išties esti, kita vertus, įvyksta tam tikras disonansas tarp ramios, meditatyvios muzikos ir absurdiško teksto.

Ugnė Kačkauskaitė, menufaktura.lt

***

Sarkastiški Ž. Kudirkos tekstai, susipynę su semantiškai gana nutolusiomis autentiškų sutartinių principais grįstomis melodijomis (kurias įprasmino ansamblio „Lietuva“ choras) sukūrė netikėtą derinį, tad įtraukė ir šiek tiek provokavo.

Justina Paltanavičiūtė, mic.lt

2023 m. kūrinys nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“ už geriausią dramaturgiją.

Bilietai