©

Pleasant Island

PRODIUSERIS Campo (Belgija)

KŪRĖJAI IR ATLIKĖJAI Silke Huysmans ir Hannes Dereere

DRAMATURGIJOS KONSULTANTAS Dries Douibi

GARSAS Lieven Dousselaere

TECHNOLOGIJA Anne Meeussen & Piet Depoortere

PREMJERA 2019

TRUKMĖ 60 min.

LAIKAS spalio 2 d. |  19:00
VIETA Menų spaustuvė, Juodoji salė

KALBA anglų k. su lietuvių k. subtitrais

*

kviečiame įsigyti abonementinį bilietą į abi trilogijos dalis („Pleasant Island“ ir „Out of the Blue“) . Dvigubam bilietui taikoma nuolaida.

 

Du jauni, bet Europos didžiųjų teatrų scenose jau pelnę pripažinimą dokumentinio teatro kūrėjai – Silke Huysmans ir Hannesas Dereere’as – dirba išskirtinai prie aplinkosauginių temų ir kiekvienam kūriniui ruošiasi itin kruopščiai. Kūrybinis procesas paprastai prasideda meniniu-moksliniu-žurnalistiniu tyrimu, pokalbiais su žmonėmis, atsidūrusiais įvykių sūkuryje, ir su ekspertais. Rezultatas – svarbias, universalias temas liečiantis dokumentinis scenos kūrinys. Šiemet „Sirenose“ pristatomi du spektakliai iš jų sukurtos aplinkosauginės trilogijos.

„Malonioji sala“ – tai antras trilogijos darbas. Dėmesys sutelktas į vieną mažiausių pasaulio valstybių, kurios plotas tesudaro 21 kvadratinį kilometrą, ir vieninteliu keliu salą automobiliu kirsti galima per mažiau nei 20 minučių. Tai Nauru Respublika, Europos tyrinėtojų kadaise pavadinta „Maloniąja sala“, tačiau dabar – viena mažiausiai turistų lankomų vietų pasaulyje. 

Europos kasybos korporacijoms suniokojus salos ekosistemas, ant nežinomos planetos reljefą primenančio subjauroto jos paviršiaus skleidžiasi sudėtingi likimai… Kūrėjai mato Nauru ir kaip postapokaliptinį visos planetos ateities vaizdinį. Trumpai buvusi turtingiausia pasaulio valstybe, Nauru Respublika šiandien – tai ekologiniai ir ekonominiai griuvėsiai, atsiradę kaip kolonizacijos, kapitalizmo, migracijos ir gamtos eikvojimo padarinys.

Šiandien Nauru labiausiai žinoma dėl už dideles Australijos lėšas čia veikiančių pabėgėlių sulaikymo centrų. Nauru vyriausybė uždraudė daugumai žurnalistų ir tyrėjų atvykti į salą – kad nepalankios žinios nepasiektų išorinio pasaulio. Dėl kylančio jūros lygio Nauru gresia pavojus būti prarytai vandenyno.

 2018 metų vasarą Silkei ir Hannesui išimties tvarka buvo leista porai savaičių atvykti į salą. Šioje postapokaliptinėje aplinkoje jie bando užfiksuoti istorinį, ekologinį ir humanitarinį salos, kartu ir visos mūsų planetos išsekimą. Kokia ateitis laukia Nauru ir likusios planetos? Kaip pasiekti, kad pasaulis, įpratęs prie nesibaigiančio augimo, pripažintų ribas?

Silke Huysmans ir Hannes Dereere

Silke Huysmans (g. 1989, Brazilija) studijavo dramaturgiją KASK menų mokykloje Gente, o Hannes Dereere (g. 1990, Belgija) – teatro mokslus Gento universitete. Abu menininkai, šiuo metu gyvenantys Briuselyje, savo darbuose tyrinėja žurnalistikos ir dokumentikos elementų naudojimo teatre būdus. Jų meninės praktikos pagrindas – išsamūs lauko tyrimai. Nuo 2016 iki 2022 metų jie dirbo prie ilgalaikio tyrimo, kaip kasybos verslas veikia aplinką, jo rezultatas – scenos darbų trilogija.

 Pirmosios trilogijos dalies „Kalnakasybos istorijos“ (Mining stories) premjera įvyko Briuselio „Beursschouwburg“ (2016). Ruošdamiesi šiam spektakliui Silke ir Hannesas buvo nuvykę ir dirbo Brazilijoje, vietovėje, kur Silke užaugo. 2015 metais griuvus užtvankai, šią vietą užtvindė toksiškos atliekos, sukeldamos vieną didžiausių su kasyba susijusių ekologinių katastrofų naujausių laikų istorijoje. Spektaklis „Kalnakasybos istorijos“ buvo atrinktas į 2017 metų „Het TheaterFestival“ (Belgija) ir pelnė pagrindinį 2018 metų „Zürcher Theater Spektakel“ (Šveicarija) prizą.

 2019 metais įvyko antrosios trilogijos dalies „Malonioji sala“ (Pleasant Island) premjera festivalyje „Kunstenfestivaldesarts“ Briuselyje. 

 Trilogiją užbaigia darbas „Out of the Blue“. Šiame spektaklyje Silke ir Hannesas žvelgia į kasybos ateitį sutelkdami dėmesį į Belgijos giliavandenės kasybos bendrovę. Per interviu ir kitus pokalbius autoriai pateikia išsamų besiformuojančios pramonės šakos vaizdą. Kūrinio premjera įvyko 2022 metais festivalyje „Kunstenfestivaldesarts“.

Koprodukcija: Kunstenfestivaldesarts, Spring Festival Utrecht, Beursschouwburg, Kunstenwerkplaats Pianofabriek, Veem House For Performance, Spielart & De Brakke Grond 

Rezidencijos:  Beursschouwburg, De Grote Post, KAAP, Kunstencentrum Buda, Kunstenwerkplaats Pianofabriek, STUK & Veem House for Performance, LOD 

Spektaklį parėmė: Vlaamse Gemeenschapscommissie & KAAP 

Kūrybinė komanda dėkoja bendradarbiams iš Nauru

Bilietai