Miestas kurio nėra

Absent City

PRODIUSERIS Onassis Stegi (Graikija)

REŽISIERIUS, SCENARIJAUS AUTORIUS Dimitris Kourtakis

OPERATORIUS Jérémie Bernaert

KOMPOZITORIUS Coti K.

TEKSTAI Effi Yannopoulou

ATLIKĖJAI Aris Servetalis, Michèle Valley, Yannis Tsortekis

PREMJERA 2024 m. spalio 12 ir 13 d.

TRUKMĖ po 45 min

 

LAIKAS spalio 12 d. I-oji dalis, spalio 13 d. II-oji dalis
VIETA Kino Pasaka (Bilietai netrukus)

KALBA graikų k. su lietuvių k. subtitrais

>>>Miestas kaip spektaklio erdvė

 

Tačiau miestas ne pasakoja apie savo praeitį, o ją talpina

kaip rankos linijos, įrašytos gatvių kampuose, langų grotose, laiptų turėklų turėklus,

žaibolaidžių antenos, vėliavų stiebai, kiekvienas segmentas paeiliui pažymėtas įbrėžimais,

įpjovomis, įbrėžimais, ritinėliais.

Italo Calvino, Nematomi miestai

 

Spalio 12 ir 13 dienomis miestas Atėnų pakraštyje Eleusinas bus paverstas didžiule filmavimo aikštele-spektaklio scena, kurioje kameros ir dronai (o už jų – ir žiūrovų akys) seks spektaklio personažus. Taip fikcija ims sąveikauti su realybe, ir kūrinys, nors turėdamas numatytą karkasą, gyvens, vystysis ir keisis, tuo pat metu gyvai transliuojamas bei stebimas.

 

Spektaklio „Miestas, kurio nėra“ pagrindiniai personažai – tai vyras ir moteris, vienijami siekio susitaikyti su mirtimi. Tarsi senovės Eleusino misterijoje, jiedu patenka į erdvės ir laiko neapibrėžtą vietą. Įstrigę tarp mirusiųjų karalystės ir gyvųjų pasaulio, abu personažai skirtingais būdais bando įveikti netektį: vyras renkasi užsimiršimą, o moteris – mylimo žmogaus atminimo išsaugojimą. 

 

„Miestas, kurio nėra“ – tai drąsus eksperimentas, kuris ne tik sujungia teatrą ir kiną, bet ir ieško atsakymo į klausimą: kaip miestas gali tapti scena, o jo gyventojai – aktoriais, atliekančiais savo vaidmenį spektaklyje? „Miestas, kurio nėra“ bus filmuojamas, rodomas realiu laiku Eleusino mieste Atėnų pakraštyje ir dvi dienas tuo pačiu metu transliuojamas į skirtingas šalis. Be aktorių, kalbančių jau parašytos pjesės žodžiais, kūrinyje dalyvaus ir tiesiog praeiviai, gyvenantys savo įprastą gyvenimą. Taip šiuolaikinėse Eleusino apeigose atsikartos unikali, labai sena šio miesto, kuris šiemet yra ir Europos kultūros sostinė, istorija.

 

Eleusino misterijos

Eleusinas – tai miestas, iš kurio kildinamas teatras. Būtent čia atsirado misterijų ritualai, padarę didžiulę įtaką Vakarų filosofijai. Eleusino iniciacijos ritualai tęsdavosi 9 dienas ir buvo skirti tam, kad dalyviai pamatytų pasaulį kitokį, iš pagrindų pakeistų sąmonę, mąstymo būdą, atvertų kelią skvarbesnėms įžvalgoms. 

 

Misterijų metu sąmonės būsenai pakeisti buvo derinama keletas priemonių: pasninkas, dainos, šokiai, grojimas būgnais, persirengimas, teatralizuoti pasakojimai ir svaiginantis gėrimas kikeonas. Visos jos buvo skirtos sužadinti katarsišką mirties, atgimimo ir dieviško įkvėpimo potyrį.

 

Apie režisierių

Dimitris Kourtakis studijavo muziką Normalinėje muzikos mokykloje (École normale de musique), taip pat mokėsi pas dramaturgą, režisierių Krystianą Lupą (Lozana, Strasbūras). Nuo 2004 m. dirba teatro režisieriumi, Notos teatre pastatė Rolando Schimmelpfennigio „Arabišką naktį“, ir du spektaklius Atėnų „Epidauro“ festivaliui: „Kafeneion“ (antikinių tekstų asambliažas) ir „Failing to Levitate in My Studio“ (multimedijos spektaklis, įkvėptas Samuelio Becketto prozos kūrinių). Bendradarbiavo su režisieriumi Dimiteriu Gotscheffu, dirbo su aktore Roula Pateraki. Rašo muziką teatro ir šokio spektakliams, bendradarbiauja su Šiaurės Graikijos nacionalinio teatro šokio teatru, Heidelbergo teatru, Tarptautiniu teatro institutu (ITI), Berlyno „Volksbühne“ ir kt. Jo darbai buvo rodomi tarptautiniuose festivaliuose, įskaitant Liono šokio bienalę (Prancūzija), taip pat Brazilijoje, Singapūre, Vokietijoje, Italijoje, Portugalijoje ir Izraelyje.

Bilietai