© Laura Vansevičienė

Miego brolis

Pagal Roberto Schneiderio knygą

REŽISIERIUS: Adomas Juška

REŽISIERIAUS ASISTENTAS: Lukas Petrauskas

KOMPOZITORIUS: Vygintas Kisevičius

ROMANO VERTĖJAS:  J. Kunčinas

 

VAIDINA: Andrius Bialobžeskis, Džiugas Grinys, Aleksas Kazanavičius, Digna Kulionytė, Aušra Pukelytė, Aurelijus Pocius

 

PRODIUSERIS: Valstybinis jaunimo teatras

 

TRUKMĖ: 1 val. 40 min. (vienos dalies)

PREMJERA: 2020 m. sausio 31 d.

SPEKTAKLIO KALBA: lietuvių, su angliškais titrais

REKOMENDUOJAMAS AMŽIUS: 14+

LAIKAS: rugsėjo 22 d. 18.30 val.
VIETA: Valstybinis jaunimo teatras, Didžioji salė (Arklių g. 5, Vilnius)

 

DĖMESIO! Į renginį žiūrovai bus priimami tik su Galimybių pasu, kurį galima gauti www.gpasas.lt arba žiūrovai, turintys Europos Žaliąjį pasą.

Adomo Juškos „Miego brolis“ savita forma, minimaliomis sceninėmis priemonėmis nagrinėja kūrėjo ir romantizmo pasaulėžiūros temas. Spektaklis išsiskiria savita estetika, ženklų ir simbolių kalba, susiformavusia režisieriaus studijų metu. Su Nekrošiaus kūrybine komanda dirbantis Adomas Juška seka savo mokytojo pėdomis.

Rimgailė Renevytė, lietuviškos programos sudarytoja

 

Adomas Juška: „Spektaklis bus apie ypač jautrų žmogų – Johanesą Eliją Alderį, apie jo santykį su meile, muzika ir mirtimi. Apie žmogų, kuris gyvena, jaučia ir galiausiai miršta be jokių kompromisų. Apie žmogų, kuris muziką geba suvokti betarpiškai, jutimiškai, o sykiu jį supantį pasaulį geba priimti ir girdėti kaip muziką. Galbūt realybėje tai nėra įmanoma, tačiau aš ir noriu kurti apie tai, kas neįmanoma. Apie neįmanomą jautrumą, neįmanomą meilę. Ne veltui kūrinyje Elijas groja vargonais, o ne kitu instrumentu – vargonų paskirtis visuomet buvo religinė, dvasinė. O ir žmogaus gyvenimas, likimas kartais paklūsta labiau muzikos dėsniams. Kiekvienas žmogus savo gyvenimu, mintimis, veiksmais „groja“ tam tikrą kūrinį. Klausimas – kiek grožio, idėjų, jausmo ir dinamikos tame kūrinyje bus. O kalbant apie teatrinę išraišką – repetuodami su aktoriais, mėginame padaryti taip, kad spektaklio pagrindas būtų ne dramaturgija, o muzika – kad pati spektaklio prigimtis – net aktorių buvimas ir veikimas scenoje – būtų iš tiesų muzikinė.“

 

Adomas Juška baigė teatro režisūrą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (kurso vadovas Eimuntas Nekrošius). Trečiaisiais studijų metais Juška debiutavo su spektakliu „Šveikas“ (Jaunimo teatras, 2018), po metų pristatė antrą savo darbą – „Fikcijos“ (Jaunimo teatras, 2019). Autorius neigia meno filosofų ir teoretikų įtaką, tačiau Juškos sukurtuose spektakliuose galima pajusti gilų filosofinį prisilietimą prie užsienio literatūros klasikos, jiems būdinga brandi režisūros kalba, kupina apmąstymų, simbolių ir grotesko.

Bilietai