© Vaba Lava arch.

Ledynai

Šiuolaikinė opera

REŽISIERĖ – Kamilė Gudmonaitė

DRAMATURGĖ – Teklė Kavtaradzė

SCENOGRAFĖ – Barbora Šulniūtė

KOMPOZITORIUS – Dominykas Digimas

VAIZDO MENININKĖ– Laura Romanova

ŠVIESŲ DAILININKĖ – Karolin Tamm

CHORO REŽISIERĖ – Reeda Toots

VAIDINA:

PRODIUSERIS: Vaba Lava (Talinas, Estija)

Gastroles Lietuvoje organizuoja teatras „Utopia“. Gastroles remia Lietuvos kultūros taryba.

 

TRUKMĖ – 1 val. 25 min.

PREMJERA: 2020 m. rugsėjo 19 d.

SPEKTAKLIO KALBA: estų, su angliškais ir lietuviskais subtitrais

REKOMENDUOJAMAS AMŽIUS: 12+

LAIKAS: rugsėjo 24 d. 20:00
VIETA: Menų spaustuvė, Juodoji salė (Šiltadaržio g. 6, Vilnius)

 

DĖMESIO! Į renginį žiūrovai bus priimami tik su Galimybių pasu, kurį galima gauti www.gpasas.lt arba žiūrovai, turintys Europos Žaliąjį pasą.

 

Kaip suvokiame savo nepriklausomybę? Savo, kaip jauno žmogaus, kaip jaunos šalies gyventojo? Kaip būti nepriklausomu, bet atsakingu? Atsakingu prieš save, tėvus, valstybę. Kaip leisti save formuoti aplinkai, kai pati aplinka dar tik formuojasi? Keistis, bet tuo pačiu metu būti pastoviu, patikimu, atsakingu. Ką pasakyti savo tėvams? Ar geriau apie tai nekalbėti?

Rimgailė Renevytė, lietuviškos programos sudarytoja

 

Nors šiuolaikinės drama-opera sukurta Estijoje, jos ištakos – grynai lietuviškos. Ne vien dėl to, jog „Ledynus“ sukūrė keturi jaunosios kartos lietuvių menininkai Kamilė Gudmonaitė, Teklė Kavtaradzė, Barbora Šulniūtė ir Dominykas Digimas, bet ir todėl, kad spektaklio tema atsispiria nuo Lietuvos konteksto ir patirčių.

 

Jungiant garsą, dokumentinę medžiagą, dramą bei šokį, šiuolaikinėje operoje tiriama kartų konflikto tema: kuo ir kodėl skiriasi karta, gimusi Sovietų sąjungoje, nuo jų vaikų, gimusių jau nepriklausomoje Lietuvoje? Dramaturgija kuriama iš interviu su abiejų kartų atstovais, komentarų socialinėje erdvėje bei vaizdo įrašo, kuriame režisierė kalbasi su savo pačios mama. Ir nors kartų skirtumai reprezentuojami su lengvu humoru, atrandami ir jų panašumai, kurie suvienija: mes visi dažnai pasiklystame naujame mieste, o gyvenimo GPS parodo ne tą kelią. Mes kartais pasimetame taip stipriai, kad išnykstame iš žemėlapio. Mes kartais prarandame orientaciją. Ir kol mes ieškome vieni kitų, ledynai tirpsta.

 

Kamilė Gudmonaitė: „Dramaturgiškai formuojamas ir kuriamas kartų konfliktas, kuris besiskleisdamas pamažu atveria mintį, kad be akivaizdžių socialinių skirtumų (kurie nubrėžami gana absurdišku ir komišku būdu), abi kartas jungia vienas svarbus filosofinis elementas: tiek mes, tiek mūsų tėvų karta iš tiesų yra pasiklydę – jie pasiklydo, kai su laisvės pažadu atėjo nepriklausomybė, šiandien jie pasiklydę, nes tik dabar ima atkreipti dėmesį į tai, ką iš tiesų jaučia, mes pasiklydę dėl per didelės laisvės ir daugybės pasirinkimų, tiesos trūkumo bei amžino nerimo, o egzistencine prasme nei vieni, nei kiti iš tiesų nieko nežinome, iš esmės gyvename nuolatinėje tarpinėje būsenoje.“

 

Kamilė Gudmonaitė – teatro režisierė, muzikinio dueto „Kamanių̨ šilelis“ vokalistė ir dainų autorė. 2016 m. baigė teatro režisūrą̨ Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (kurso vadovas Gintaras Varnas), vėliau ir režisūros magistrantūrą. Teatro scenoje debiutavo su spektakliu „Sapnas“, kuris buvo apdovanotas Spoleto mieste (Italija) rengiamo festivalio-konkurso „Jaunasis Europos teatras“ pirmuoju prizu. Tame pačiame festivalyje įvertintas ir spektaklis „Dievas yra DJ“. Pastarasis spektaklis taip pat pelnė festivalio „Encounter“ (Brno, Čekija) prizą už geriausią režisūrą̨ ir publikos simpatijų̨ apdovanojimą. Su spektakliais „Keturi“ ir „Trans trans trance“ režisierė apkeliavo tarptautinius teatro festivalius Romoje, Milane, Berlyne, Londone, Dresdene.

 

 

Bilietai