© Mathilda Olmi

Vilnius 700 pristato:

dSimon

dSimon

Spektaklis-paskaita

 

Prodiuseris: Compagnie Simon Senn, Théâtre Vidy-Lausanne (Šveicarija)

 

Koncepcija ir režisūra: Tammara Leites, Simonas Sennas, dSimon

Simono balsas: Arnaud Mathey

Komputerinis programavimas: Tammara Leites

Kūrybinis bendradarbiavimas: Viviane Pavillon

Dramaturginės konsultacijos: François Gremaud

Scenoje: Tammara Leites, Simonas Sennas, dSimon

Koprodiuseriai: Le Grütli, centre de production et de diffusion des Arts Vivants, Actoral, festival international des arts et des écritures contemporaines

Vadyba, techninis įgyvendinimas, administraciniai darbai: Théâtre Vidy-Lausanne

Premjera: 2021 m.

Trukmė: 1 val. 10 min.

Kalba: anglų kalba su lietuvių kalbos subtitrais (spektaklyje vyksta improvizacijos anglų kalba, kurios nebus verčiamos)

 

Projektą remia: Ville de Genève – Noorderzon, Festival of Performing Arts &Society, Santarcangelo Festival, Loterie romande, Mapping Festival, Master Media Design, HEAD – Genève, Haute école d’art et de design

LAIKAS: spalio 3 d. 20:30 ir spalio 4 d. 20:30

VIETA: Menų spaustuvė, Juodoji salė (Šiltadaržio g. 6)

 

Spektaklis yra Vilniaus 700-ojo jubiliejaus programos dalis. Sužinokite daugiau www.700vilnius.lt

 

Ar kada pagalvojote, kas nutiktų, jei visus kada nors savo rašytus tekstus sukeltumėte į dirbtinio intelekto programą? Ar ta programa imtų galvoti kaip jūs? Ar ji atsakytų į klausimus taip, kaip atsakytumėt jūs? Menininko Simono Senno ir programuotojos Tammaros Leites duetas neria stačia galva į šį eksperimentą – Simonas dirbtiniam intelektui atiduoda savo intelektinį bagažą ir stebi, kaip abipusis pažinimo procesas nuveda nenumatytu maršrutu. Spektaklis kelia klausimus apie tai, kas yra dirbtinis intelektas ir kaip jis veikia, o žiūrovams leidžiama tiesiogiai pabendrauti su skaitmenine Simono versija – dSimon. 

Kristina Savickienė

Festivalio meno vadovė

 

Darbas su dirbtiniu intelektu, kuris sukuria intelektą, suvienijo medijų dizainerę, programuotoją ir menininką. Tammara Leites ieškojo savanorio, norinčio aprūpinti dirbtinį intelektą savo duomenimis. Simonas Sennas sutiko, taip gimė dSimon, su kuriuo galima sąveikauti per internetinę svetainę. Tačiau neilgai trukus dSimon pademonstravo netikėtą ir nerimą keliantį elgesį kai kurių svetainės vartotojų atžvilgiu…

Įvykiai, susiję su dSimon, bus apmąstyti bendraujant su publika iš asmeninės, meninės ir etinės perspektyvos. Simonas Sennas ir Tamara Leites kviečia žiūrovus pasvarstyt apie žmogaus ir mašinos ryšį bei jo įtaką žmogaus ekosistemai.

Šeštajame dešimtmetyje Revox išradimas suteikė galimybę beveik kiekvienam įrašinėti garsus, bei pirmą kartą išgirsti savo įrašytą balsą. Suprasdamas, kad tai ne tik technologinė pažanga, poetas Bernard Heidsieck rašė svarbius straipsnius, kurie kvietė skaitytoją šį naują įrenginį nukreipti nuo potencialios manipuliacijos: įrašymo įrenginį jis siūlė įdarbinti kūrybai – besinaudojant tokia besivystančia technologija, geriau pažinti save. Kartu su bendraminčiais, Heidsieck išrado meninę formą, jungiančią raštingumą ir muzikinę kompoziciją, kurioje vietoje įprastesnių semantinių ir sintaksinių vertybių išryškinami fonetiniai žmogaus kalbos aspektai; tai – eilėraštis be žodžių; pagal apibrėžimą ši poezija visų pirma skirta atlikimui. Pasauliui dabar tai žinoma kaip garsinė poezija.

Kūrėjas Simonas Sennas tokį kūrybos principą perkėlė į dabartį. Pradedant nuo „Būti Arielle F“, jis naująsias technologijas perėmė į savo rankas: kaip ir Bernard Heidsieck atveju, Simonas jomis naudojasi siekdamas suprasti, ką technologija daro su mumis. Šį kartą Simonas susiduria su kitokia technologinio intelekto forma, kuri ne tik naudoja jo parinktus duomenis (ir visus internete prieinamus duomenis), bet ir atsako į jo užduodamus klausimus. Ši technologinio intelekto forma ne tik žino kūrėjo įpročius ir gyvenimo būdą, bet elgiasi kaip tolygus pašnekovas, turintis nuotaiką, intuiciją, bei gebantis priimti konkrečius sprendimus.  O vis dėlto tai – mašina, įrenginys, realybę paverčiantis dar realesne…

 

Apie kūrėjus

Gimusi ir augusi Urugvajuje, dabar gyvenanti Ženevoje, Tammara Leites visada aistringai domėjosi technologijomis ir visuomenės santykiu su jomis. Turėdama oficialų programavimo, grafinio dizaino ir vizualinės komunikacijos išsilavinimą, ji nusprendė įgyti žiniasklaidos dizaino magistro laipsnį Ženevoje, meno ir dizaino aukštojoje mokykloje (HEAD). Tamaros siekis – kurti projektus, kurie leistų jai suartinti kūrybiškumą ir pomėgius. Jos darbuose apmąstoma, ką reiškia kiekvieną dieną būti susietu su technologijomis žmogumi.

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad Simonas Sennas yra socialiai angažuotas menininkas, kuris pasisako prieš tam tikrą neteisybę. Tačiau jo darbai atskleidžia įvairialypiškesnius ir ambicingesnius darbo metodus: nors Simon pirmiausia kuria besiremdamas tikrove, jo darbuose visada atsiranda ir poetinis sluoksnis.

Simonas Sennas gimė 1986 m., gyvena ir kuria Ženevoje. Čia jis baigė bakalauro studijas HEAD vizualiųjų menų mokykloje ir magistrą Goldsmiths koledže, Londone. Simono Senno darbas

„Hotel des Sapins“ yra „Kunsthaus Zürich“ kolekcijos dalis. Simon darbai buvo eksponuojami Liverpulio bienalėje, Londono šiuolaikinio meno institute, Berno meno muziejuje, kūrėjas buvo įvertintas Šveicarijos scenos menų apdovanojimu, Šveicarijos meno bei Kiefer Hablitzel apdovanojimais.

 

***

Ar dSimon žinos, kaip elgtis scenoje? Bet kokiu atveju tai yra tobulas personažas, jo kaukė tuščia ir greitai išnykstanti. Būdamas netikras – iš dalies individas-aktorius, iš dalies dirbtinis, – jis gali išjudinti aplinkinius. […] Kaip kad dažniausiai būna teatre, šiame susitikime tarp aktoriaus Simon ir personažo dSimon, neaišku, kuris iš jų dviejų padarys didesnį įspūdį… Tai klausimas, kurį reikia palikti atvirą.

Eric Vautrin

Bilietai