© Mathilda Olmi

Vilnius 700 pristato:

Būti Ariele F

Be Arielle F

SPEKTAKLIS-PASKAITA

 

Prodiuseris: Compagnie Simon Senn (Šveicarija)

 

Koncepcija ir režisūra: Simonas Sennas

Vadyba: Anne-Christine Liske

Koprodiuseris: Théâtre Vidy-Lausanne Le Grütli, Centre de production et de diffusion des Arts vivants, Théâtre du Loup

Distribucija: Théâtre Vidy-Lausanne

Scenoje pasirodo: Simonas Sennas, Arielle F, Simonas Sennas Arielle F kūne

Premjera: 2020

Trukmė: 1 val.

 

 

Projektą remia: Fondation suisse pour la culture Pro Helvetia, Fondation Ernst Göhner, Pour-cent culturel Migros, Porosus Loterie Romande

LAIKAS: spalio 3 d. 18:00 ir spalio 4 d. 18:00

VIETA: Menų spaustuvė, Juodoji salė (Šiltadaržio g. 6)

 

Spektaklis yra Vilniaus 700-ojo jubiliejaus programos dalis. Sužinokite daugiau www.700vilnius.lt

 

Spektaklio kūrėjas Simonas Sennas, sako, kad pasimatuoti kito žmogaus kūną nebėra mokslinės fantastikos sritis. Viename internetiniame portale įsigijęs merginos vardu Arielė viso kūno 3D fotografiją, jis panaudoja technologijas, kad galėtų pats tame kūne pagyventi ir apčiuopti ribą, ties kuria šiandien susitinka technologijos, kūniškumas, psichologija ir teisė (arba jos ribų nebuvimas). Atrodytų, galėtinai paprasta 3D fotografijos technologija atskleidžia itin sudėtingą technologijų sandūros su mūsų kūnais pasaulį – kaip virtualus buvimas gali žeisti mūsų psichiką, kokias teises mes vis dar turime į savo kūno atvaizdus internete ir ar mus gali apginti tarptautinė teisė, jei į mūsų kūnų vaizdus būtų pasikėsinta?

Kristina Savickienė

Festivalio meno vadovė

 

Koks jausmas, kai aš esu tu?

Ką gali padaryti šis kūnas? Svetainėje www.3dscanstore.com už 12 dolerių nusipirkau skaitmeninę moters kūno kopiją. Dokumente buvo statiškas, fotorealistinis 3D vaizdas – jaunos, nuogos moters kūnas. Naudojau nemokamą internetinį įrankį, kad suteikčiau jai skaitmeninį pagrindą – priversčiau ją judėti. Padedamas kelių interneto vartotojų visame pasaulyje, sukūriau svaiginančią judesio fiksavimo sistemą: nusipirkau kelis virtualios realybės įrangos rinkinius, įskaitant jutiklius, skirtus žaisti video žaidimus. Ant savo kūno užsidėjau jutiklius, taip pat virtualios realybės ausines ir „pavirtau“ šia jauna moterimi.

Pakeliu rankas, žiūriu į jas – tai moters rankos. Žvelgiu žemyn ir savo protu apsigaunu manydamas, kad turiu moters kūną. Visos šio kūno detalės, oda man yra matomos. Pagaunu save galvojant, kad man tai tinka…

Po šios nerimą keliančios patirties, naudodamas grotažymę #3dscanstore, socialinėje medijoje suradau šią jauną moterį. Aptikau asmenukę, kurią ji paskelbė kūno skenavimo metu. Susisiekiau su ja ir pasiūliau susitikti. Ji sutiko. Nuvažiavau į jos namus Anglijoje ir nufilmavau mūsų susitikimą. Nusprendėme ją pavadinti Ariele.

Šis susitikimas mane nuliūdino, todėl apsilankiau pas psichologą ir paklausiau apie tapatybės problemas, susijusias su savo kūno suvokimu. Noras chirurginiu būdu transformuoti save į filtruotas asmenukes, šiandien pripažįstamas kaip klinikinė būklė, ji vadinama „Snapchat dismorfija“. Taip pat nusprendžiau pasikonsultuoti su teisininku dėl šio skaitmeninio kūno panaudojimo teisinių klausimų.

Pokalbiai su Ariele tęsėsi. Mes kalbėjome apie tai, ką jos kūnas gali padaryti. Ji privertė mane daryti tai, ko niekada nebūčiau daręs be šio naujo kūno, kuris tam tikra prasme tapo ir mano kūnu. Scenoje būdamas vienas, su visa virtualios realybės technologija bei Ariele, prie trečiojo kūno (to, kuriuo aš judu) prisijungusia per „Facetime“, esu čia, kad paaiškinčiau šią istoriją.

Simonas Sennas

 

Apie kūrėją

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad Simonas Sennas yra socialiai angažuotas menininkas, kuris pasisako prieš tam tikrą neteisybę. Tačiau jo darbai atskleidžia įvairialypiškesnius ir ambicingesnius darbo metodus: nors Simonas pirmiausia kuria besiremdamas tikrove, jo darbuose visada atsiranda ir poetinis sluoksnis.

Simonas Sennas gimė 1986 m., gyvena ir kuria Ženevoje. Čia jis baigė bakalauro studijas HEAD vizualiųjų menų mokykloje ir magistrą Goldsmiths koledže, Londone. Simono Senno darbas

„Hotel des Sapins“ yra „Kunsthaus Zürich“ kolekcijos dalis. Simon darbai buvo eksponuojami Liverpulio bienalėje, Londono šiuolaikinio meno institute, Berno meno muziejuje, kūrėjas buvo įvertintas Šveicarijos scenos menų apdovanojimu, Šveicarijos meno bei Kiefer Hablitzel apdovanojimais.

 

***

Tyrinėjant tapatybės pokyčius, kuriuos vis labiau kasdienybėje sukelia virtualios realybės buvimas[…] iš dalies dokumentinė, iš dalies virtuali Simono Senno kūryba keičia ribas tarp tikrovės ir jos reprezentavimo. Simono Senno pasakojama patirtis rodo galimybę patekti į svetimą kūną su įprasta ir visiems prieinama technologija. Priešingai nei ankstyvosios 3D animacinės figūros, scenoje pasirodžiusios dešimtajame dešimtmetyje, šis spektaklis neturi siekio nustebinti publiką; priešingai: menininkas atskleidžia, kaip lengvai jis įgyvendino savo projektą ir per asmeninį pasakojimą tiria spartėjantį mūsų gyvenimo kompiuterizavimą.

Eric Vautrin ir Fanny Holland

Bilietai