Lietuvos teatro vitrinos konkursas’24

 

Nuo 2022 metų Lietuvos teatro vitrinos programos spektakliai, atrinkti festivalio kuratorių, varžosi konkurse, kuriame tarptautinė žiuri skiria tris apdovanojimus. Žiuri nariai turi visišką laisvę nustatyti vertinimo kriterijus, o jų sprendimai suteikia unikalią galimybę sužinoti, kaip mūsų teatrą vertina tarptautinė bendruomenė. Vitrinos programą vertina patyrę tarptautiniai ekspertai – prodiuseriai, teatrologai, festivalių ir teatrų vadovai, kurie dalijasi savo įžvalgomis apie Lietuvos teatro sceną, atskleisdami, kurie kūrėjai ir jų darbai labiausiai patraukė užsienio profesionalų dėmesį.

 

Šiais metais žiuri komisiją sudaro:

Glyn Roberts (Australija) –kūrybinių bendruomenių skyriaus vadovas Taunsvilio miesto taryboje, kur jo atsakomybės sritis apima meną, kultūrą, festivalius ir renginius Šiaurės Kvynslande. Glyn anksčiau vadovavo ilgiausiai Australijoje vykstančiam regioniniam meno festivaliui „Castlemaine State Festival“ ir dirbo kūrybiniu prodiuseriu Brisbeno teatre „La Boite“. Jis taip pat yra vienas iš „Supercell Dance Festival“ įkūrėjų ir plačiai pripažintas už gebėjimą užauginti kūrybines idėjas iki didelės sėkmės sulaukiančių projektų.

 

 

Kris Nelson (Jungtinė Karalystė) – nuo 2018 metų iki šios vasaros vadovao vienam svarbiausių Jungtinės Karalystės scenos menų festivalių, LIFT. Prieš tai, nuo 2013 iki 2017 metų, Kris vadovavo Dublino „Fringe“ festivaliui – didžiausiam tarpdisciplininiam meno festivaliui Airijoje. Jis taip pat įkūrė Kanados scenos menų kelionių agentūrą „Antonym“, o jo darbas LIFT festivalyje buvo itin vertinamas už tarptautines iniciatyvas, užsienio menininkų pristatymą ir naujų bendradarbiavimo galimybių kūrimą.

 

 

Patrícia Portela (Portugalija) – scenos meno kūrėja ir tyrėja iš Lisabonos, meniniuose projektuose netikėtomis gijomis susiejanti savo veiklos sritis: scenografiją, kostiumų dizainą ir filosofiją. Nuo 2003 metų ji kuria performansus ir instaliacijas su įvairių šalių menininkais, o jos darbai yra pelnę daugybę apdovanojimų, tarp jų – Gulbenkiano fondo premiją ir „Revelation“ prizą. Patrícia taip pat rašo romanus, rengia paskaitas apie dramaturgijos ir erdvės santykį.

 

 

Rok Vevar (Slovėnija) – šiuolaikinio šokio ir teatro istorikas bei kritikas iš Liublianos. Baigęs filosofijos studijas, jis tapo svarbiu šokio dramaturgu, bendradarbiavo su talentingais menininkais. Rokas buvo tarp pagrindinių nepriklausomų Slovėnijos festivalių įkūrėjų – „Ukrep“ ir „CoFestival“, taip pat dėstė AGRFT akademijoje bei Antono Brucknerio universitete. Už indėlį į scenos meno kritiką Rokas buvo ne kartą apdovanotas Slovėnijoje ir už jos ribų.

 

 

Anna Maria Strauß (Vokietija) – kultūros fasilitatorė, turinti didelę patirtį įvairiose šalyse. Ji baigė teatro meno, meno istorijos ir japonologijos studijas Miuncheno universitete, o dabar vadovauja Goethe’s institutui Lietuvoje. Anna Maria taip pat dirbo Goethe’s institutuose Uzbekistane, Latvijoje, Vokietijoje ir Indonezijoje bei vadovavo kultūros programoms Pietryčių Azijoje, Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje.